creativeren
28 mei, 2018

Je bent op je creatiefst als je 5 jaar bent.
Tegen de tijd dat je 8 bent is je creativiteit gehalveerd.
Rond je 44ste bereik je een staat van terminale serieusheid.

Mijn jongste wordt volgende week 9. Keerpunt dus?
De andere van 10 en 13 zijn alweer hard op weg naar beneden?
En ik? Ik ben 38 en heb dus nog 6 jaar te gaan tot permanente grijzemuisheid? NO WAY!

En ik heb goed nieuws voor je: creativiteit is een keuze, geen talent. Iedereen kan het leren. Ook jij! Maar waarom zou je hier als ondernemer tijd aan besteden? Ik geef je 2 redenen:

• Creativiteit brengt positieve energie. Mensen worden gelukkig van nieuwe dingen ontdekken en bedenken. Dit (werk)plezier is goed voor de binding van je werknemers aan je bedrijf en verlaagt het ziekteverzuim.

• Creativiteit is noodzakelijk om te innoveren. We staan aan het begin van het creatieve tijdperk, een tijd van constant innoveren. Wil je mee blijven doen met je business? Dan zul je je creativiteit moeten aanwakkeren!

Benieuwd hoe je dat doet? In mijn blogs deel ik hier tips over. Je kunt me ook volgen op LinkedIn als je daar graag vertoeft!

Vandaag wil ik eindigen met de introductie van het werkwoord ‘creativeren’, want creativiteit begint met gewoon DOEN. En dan vind ik een werkwoord wel zo passend!